صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
کد خبر: 14430
گزارشگر: 2
۹۰۱
۰
۰
۴
داروی ضروری

آشنایی با آزیترومایسین و کاربردهای آن

آشنایی با آزیترومایسین و کاربردهای آن
استانداردهای ثانویه به عنوان مواد مرجع معتبر هستند که برای استفاده در چندین برنامه تحلیلی از جمله آزمایش تست دارو ، توسعه روش دارو برای تجزیه و تحلیل کمی و کیفی ، آزمایش کنترل کیفیت مواد غذایی و نوشیدنی و سایر نیازهای کالیبراسیون مناسب هستند.

ماده آزیترومایسین نیز به عنوان یک استاندارد مرجع دارویی برای تعیین آنالیز در نمونه های پلاسما و فرمولاسیون های دارویی با روش های مختلف کروماتوگرافی استفاده شود.
جهت تهیه ماده آزیترومایسین از برند معتبر سیگما آلدریچ میتوانید به سایت شرکت دایا اکسیر مراجعه نمایید.

سیگما آلدریچ

تاریخچه آزیترومایسین

 

آزیترومایسین در ۱۹۸۱ توسط گروهی از داروسازان کروات کشف و در سال ۱۹۸۸ استفاده پزشکی از آن تأیید شد. این دارو جزو فهرست داروهای ضروری سازمان جهانی بهداشت است. سازمان بهداشت جهانی آزیترومایسین را در دسته داروهای ضروری قرار داده‌است. در سال ۲۰۱۷، این دارو، با بیش از ۱۲ میلیون نسخه تجویز، رتبه 57 در فهرست پرمصرف‌ترین داروهای تجویز شده در ایالات متحده آمریکا را کسب کرد.

 

کاربرد های آزیترومایسین

 

آزیترومایسین یک آنتی بیوتیک معروف و پراستفاده است که در درمان انواع عفونت های ناشی از باکتری استفاده می شود . از جمله : عفونت های تنفسی ، عفونت های پوستی ، عفونت گوش و برخی از بیماری های جنسی و …آزیترومایسین در عفونت های مختلف باکتریایی پوست و دستگاه تنفس (عفونت های ریوی) مانند فارنژیت، تونسیلیت، سینوزیت، برونشیت مزمن، پنومونی، اوتیت حاد میانی کاربرد دارد، بدین معنی که آزیترومایسین برای گلودرد و گوش درد در سرماخوردگی با علت عفونت باکتریایی، استفاده می شود. در مواردی قرص آزیترومایسین برای جوش های عفونی پوست با علت باکتریایی کاربرد دارد.

آزیترومایسین چیست

آزیترومایسین در عفونت های یورتریت و سرویسیت نیز مصرف میشود. بدین معنی که آزیترومایسین برای عفونت ادراری و عفونت رحم در زنان کاربرد دارد.

 

ارتباط با دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

 

شما میتوانید جهت استعلام قیمت مواد شیمیایی و پیدا کردن شماره CAS NO مواد شیمیایی با کارشناسان شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید. همچنین این شرکت نمایندگی سیگما آلدریچ در ایران میباشد که از طریق فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی امکان خرید محصولات سیگما آلدریچ با قیمت های مناسب فراهم گردیده است.

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:
شماره تماس: 22327043-021
تلگرام، واتساپ و پیامک: 09017777023

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

https://www.asianews.ir/u/a4t
اخبار مرتبط
چهره هایی که سرنوشت صنعت سلامت را اصلاح خواهند کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید